Benvolguts amics,

Des que el dijous dia 10 de juliol de 2010, quan l’Helena Vilaseca em va fer el traspàs de la presidència i el canvi de collar, han passat dos llargs anys. Durant aquest període he obtingut moltes experiències, noves coneixences, una ampliació d’amistats i la satisfacció d’haver treballat pel manteniment d’aquest club.

Com sabeu, en l’acte d’avui, solem fer dues coses: el president sortint fa un balanç del que ha fet durant el seu mandat i el president entrant ens informarà del seu equip i dels seus projectes.

Doncs bé, sens ànim d’allargar-me, vull informar-vos que durant aquest dos anys hem fet el següent:

– L’assistència de membres d’aquest club a les Conferències del Districte, Assemblees del Districte, Setmanaris Rotaris i visites a altres clubs.
– Hem rebut conferències externes: Srs. Montoro, Carles Puigdemont, Lagares, Roche, i d’altres.
– Hem rebut conferències internes: Carles Ribas, Luís Bermúdez i d’altres.
– Hem realitzat col·laboracions amb entitats com la Fundació Oncolliga i el Banc de Sang.- Hem continuat realitzant l’organització del Premi Manuel Bonmatí, del Campionat de Golf i del Concert d’Estiu.
– Hem tingut la recepció anual dels Governadors del Districte, Pere Galbany i Josep Mª Mesa.
– Trobades de germanor i amistat: com la calçotada, dinar de porc ibèric, sopar a la fresca a Campllong, etc.
– L’organització del 30è aniversari de la fundació d’aquest club (Sopar, llibre, etc.)
– Hem establert un obsequi identificatiu del club (el monument rotari), que hem entregat a visitants il·lustres, com Governadors, el Sr. Montoro i membres del jurat del Premi Manuel Bonmatí. Ens en queden en existència, per si algú en vol un.
– Hem hagut de gestionar una nova seu del nostre club, doncs després de 30 anys de reunions rotaries a l’Hotel Fornells Park, aquest va tancar. Crec que hem de felicitar-nos per la nova seu, l’Hotel Carlemany, pels serveis rebuts i les atencions que tenen amb nosaltres.

– La recuperació i posada en marxa de la nostra pàgina web. Vull aprofitar l’avinentesa per agrair l’excel·lent col·laboració rebuda de l’empresa de comunicació VOLCANO GRUP i de tots el seus components, que no solament han mantingut aquesta pàgina al dia, sinó que també han col·laborat amb el mitjans de comunicació per tal de publicar les nostres activitats a la premsa, a la Revista Rotaria, a la Revista Empresarial Girona, etc.

Per finalitzar, vull explicar-vos la situació crítica que ha viscut aquest club durant aquests dos anys, en concret per la falta d’assistència d’alguns rotaris a les reunions setmanals i les dificultats per entrar-ne de nous. Sols explicar-vos que el passat estiu, hi havia reunions en què érem tres o quatre socis a les reunions. Avui vull felicitar les noves incorporacions de Joan Saura, Vicenç Rosich, Josep Mª, la Geni i Josep Mª Cantó, sense cap dubte, ells ens ajudaran amb la revifalla d’aquest club.

En el tinter han quedat coses per fer, segur, com són la col·locació d’un monument rotari a la ciutat, així com aconseguir un major nivell d’assistència de molts rotaris a les nostres reunions setmanals.

Be, sense més, vull agrair la col•laboració rebuda de tots els amics del club i demanar-vos la vostra ajuda i col•laboració per l’amic Carles Ribas.

12 de juliol de 2012.