Rotary International presenta els seus millors projectes socials dels clubs de Girona i província
L’Hotel Carlemany de Girona ha acollit la Primera Trobada de Rotary International amb els Mitjans de Comunicació de Girona
A l’acte, on han assistit més de 50 persones, s’han exposat els 8 projectes estrella de cada club
El Club Rotary de Girona ha realitzat una trobada amb els mitjans de comunicació i els diferents clubs de la província amb l’objectiu de donar a conèixer el seu treball a nivell local i internacional.
En aquesta trobada, presidit per Joan Saura, president del Club Rotary de Girona, i Julio Sorjús, fideïcomissari de la Fundació Rotària, han assistit personalitats tan destacades com l’ex alcalde de Girona Joaquim Nadal, el regidor d’urbanisme Carles Ribas o el president de la Cambra de Comerç Domènec Espadaler.
“Rotary no és un club d’escacs o un club gastronòmic, sinó una associació que es dedica al servei dels altres” ha puntualitzat juliol Sorjús en la presentació. Carles Ribas ha estat l’encarregat de la ponència sobre els premis Literaris Manuel Bonmatí de Girona, afirmant que: “El dia que oblidem la nostra memòria, no podrem créixer com a poble”
Els altres clubs, Banyoles, Blanes, Platjad’Aro, Lloret, Ripollès i Roses juntament amb els Rotaracts, els clubs joves de la província, han anat exposant un per un els seus millors projectes benèfics puntualitzant la repercussió que tenen per la població.
El Club Rotary de Banyoles va presentar el projecte del Reconeixement a la Joventut del Pla de l’Estany, un premi que ja porta 15 edicions i valora l’excel · lència dels joves que encara no han fet 20 anys.
El Rotaract Pla de L’estany, apadrinat pel Rotary Club Banyoles, va presentar el projecte Sant Jordi, la finalitat del qual era fer arribar la cultura a través dels llibres; recollint nous, vells o utilitzats i canviant-los per roses a la gent que els cedia.
El Club Rotary de Blanes va exposar com a projecte estrella el Projecte Ecosociològic; consistent en l’aportació econòmica de 11.297 euros d’un total d’inversió de 31.178 euros a ASPRONIS (entitat sense ànim de lucre) per posar en funcionament un sistema de recollida de paper porta a porta a les oficines i negocis de Blanes.
El Rotaract És Portell, apadrinat pel Club Rotary Blanes, va presentar el projecte Kilo, que consisteix en demanar als supermercats (aquest any al Mercadona de Blanes) 1 quilo d’aliments a la gent que decideix voluntàriament col · laborar. Tots els quilos que s’aconsegueixen (1,5 tones aquest 2014) es destinen al Banc d’Aliments de Girona.
El Rotary Club Costa Brava centre va exposar el Premi Fèlix Garcia Castañer, un premi que permet donar a conèixer els valors de la joventut i reconèixer el seu esforç personal, compromís amb altres àmbits, esperit emprenedor i servei cap a la comunitat.
El Rotary Club de Lloret va presentar una de les seves millors iniciatives, el projecte Intercanvis de Joventut. Sense ànim de lucre, aquest programa ofereix cada any l’oportunitat de conèixer gent d’altres països i conèixer personalment altres cultures a milers de joves.
El Rotary Club del Ripollès va explicar el seu projecte Cribatge de Colom, el qual dedicarà els pròxims tres anys a treballar conjuntament els Clubs del Ripollès, Vic-Osonay la Garrotxa per a la detecció i prevenció del càncer de colon amb un pressupost estimat de 700.000 euros.
El Rotary Club Roses Empuriabrava va parlar sobre el seu projecte Eurostar, una entitat informal formada per 7 clubs Rotary d’Europa, de la qual formen part, que fan una trobada anual per realitzar accions conjuntes en funció i en benefici de les necessitats que es troben en cada un dels seus territoris.
Tots ells han recalcat la importància d’organitzar una trobada amb aquesta magnitud amb la finalitat que els mitjans de comunicació poguessin estar al dia de la pluralitat, diversitat i abast de l’organització.
L’organització Rotary International, amb més de 100 anys d’història, va néixer amb l’únic propòsit de lluitar per fer arribar serveis humanitaris i de desenvolupament social a les zones més necessitades del món.

El Club Rotary de Girona va realitzar el dimecres 18 de Juny una trobada amb els mitjans de comunicació i els diferents clubs de la província, amb l’objectiu de donar a conèixer el seu treball a nivell local i internacional.

En aquesta trobada, presidida per Joan Saura, president del Club Rotary de Girona, i Julio Sorjús, fideïcomissari de la Fundació Rotària, van assisitir personalitats tan destacades com l’ex alcalde de Girona Joaquim Nadal, el regidor d’urbanisme Carles Ribas o el president de la Cambra de Comerç Domènec Espadaler.

Carles Ribas va ser l’encarregat de la ponència sobre els premis Literaris Manuel Bonmatí de Girona, afirmant que: “El dia que oblidem la nostra memòria, no podrem créixer com a poble”

Els altres clubs, Banyoles, Blanes, Platjad’Aro, Lloret, Ripollès i Roses juntament amb els Rotaracts, els clubs joves de la província, van exposar un per un els seus millors projectes benèfics puntualitzant la repercussió que tenen per la població.

Tots ells van recalcar la importància d’organitzar una trobada amb aquesta magnitud amb la finalitat que els mitjans de comunicació poguessin estar al dia de la pluralitat, diversitat i abast de l’organització.