El passat dijous 31 de febrer, el Rotary Club de Girona, institució sense ànim de lucre i amb més de 30 anys a Girona, amb una llarga experiència en projectes socials i humanitaris que a través dels seus socis es duen a terme campanyes i projectes en favor dels més desfavorits i de la manera més humil possible, van realitzar un acte d’entrega d’una important donació econòmica a les Germanes de la Caritat de Santa Ana I.C., per tal que segueixin desenvolupant la seva labor d’ajuda i sostenibilitat d’un dispensari mèdic de la població de Walewale, a Ghana.

La passada nit de dijous al vespre, en el marc de les reunions/sopars setmanals que duen a terme els membres d’aquest club, on es tracten els diversos temes de l’agenda rotària, i comptant amb l’excepcional assistència del Governador de Rotary Internacional pel Districte 2202, el sr. Ángel Muixí, el qual duu a terme visites als diferents clubs del seu districte per tractar aquells temes més rellevants, motivar als socis del club i retre homenatge a aquells clubs que realitzen contribucions significatives a la filosofia de la institució. Durant la reunió es va fer palesa l’entrega oficial de l’aportació econòmica de 2.500 € a beneficència de les Germanes de la Caritat de Santa Ana I.C., qui gestiona i vetlla per la supervivència i desenvolupament d’un centre d’ajuda situat en una zona castigada de Ghana, que agrupa 30 poblats i es parla d’una taxa de mortalitat infantil del 62×1000, degut a problemes de desnutrició, dels quals se’n deriven malalties i paràsits.

La iniciativa d’ajuda humanitària en aquest sector, projecte gestat per un matrimoni gironí i promogut pel soci del Rotary Club de Girona, el sr. Joan Saura, es va engegar fa uns 5 anys i té com a objectiu final nodrir de material, aliments i medicaments per a infants desnodrits. Així mateix, hi ha un seguit de cooperants de la ciutat de Girona (metges, infermeres…) que de manera desinteressada destinen les seves vacances a aquesta població, on duen a terme ajuda al centre.