El Rotary Club de Girona va organitzar el passat dijous 18 de novembre l’entrega del Premi Manuel Bonmatí de periodisme. Aquesta efemèride, que enguany arribava a la 29a edició, premia el millor treball periodístic sobre la ciutat i la societat gironina al llarg del darrer any -tan en edició impresa com digital- i pretén esdevenir una homenatge a qui va ser un periodista gironí d’excepció i, alhora, destacat membre Rotary.

El jurat, format per destacades personalitats del món periodístic, cultural i polític de la societat gironina com Narcís-Jordi Aragó, Enric Mirambell, Jordi Dalmau i Corominas, Joaquim Nadal, Jordi Xargayó o Miquel Riera van decidir per majoria atorgar els 1.500 euros amb què està dotat el premi al periodista Manuel Cuyàs pel seu article “La fi del Girona rai”, publicat al rotatiu El Punt el passat mes de juny. Cuyàs va rebre el premi de la mà del president del Rotary Club de Girona, Joan Gallardo, i en presència del president del jurat, Narcís-Jordi Aragó, i del secretari del Premi, Carles Ribas.

L’acte va tenir lloc a l’Auditori Narcís de Carreras de Girona i va reunir un centenar de persones entre autoritats -com l’alcaldessa de Girona, Anna Pagans-, família de Manuel Bonmatí, membres Rotaris i públic en general. Abans del lliurement del guardó es va poder gaudir d’uns minuts musicals a càrrec del compositor i pianista Pau Zabala i posteriorment es va obsequiar als assistents amb un refrigeri.

L’acte comptarà amb un parlament introductori del periodista i escriptor Narcís-Jordi Aragó, que serà el pas previ a l’entrega del guardó per part del president del Rotary Club de Girona, el senyor Joan Gallardo. La cerimònia serà amenitzada per un concert de piano del músic i compositor Pau Zabala.

Alguns dels guardonats al llarg de les 28 edicions anteriors amb el Premi Manuel Bonmatí han estat Josep Maria Fonolleras, Maria Mercè Roca, Vicenç Villatoro, Josep M. Ministral, Jordi Dalmau, Jordi Arbonès, Antoni Puigverd, Eva Vàzquez, Vicente Molina Foix, Narcís Comadira, Josep Pujol, Javier Cercas o Xavier Castillón.