L’erradicació de la poliomielitis a l’Àfrica és un gran dia, segons afirma el director general de l’OMS: «Avui ens reunim per celebrar un dels grans assoliments de la salut pública de la nostra era, la certificació de l’erradicació del poliovirus salvatge a la regió africana», diu Tedros Adhanom Ghebreyesus, Director General de l’Organització Mundial de la Salut, durant un esdeveniment transmès en viu.

La pòlio, temps enrere va ser un virus comú. En alguns nens petits pot afectar els nervis i causar debilitat o paràlisi muscular. Tot i que no existeix cap tractament ni cura, una vacuna pot prevenir la infecció. És per aquest motiu, que l’any 1988 governs nacionals, juntament amb cinc socis van unir forces per formar la Iniciativa d’Erradicació Mundial de la Pòlio (GPEI, per les seves sigles en anglès): Rotary International, OMS, UNICEF, els Centres pel Control i la Prevenció de Malalties d’EUA i la Fundació Bill i Melinda Gates.

L’últim brot de poliomielitis a l’Àfrica es va detectar el 2016 al nord-est de Nigèria. Amb això, ja són cinc -d’un total de sis- les regions de l’OMS que estan lliures de poliovirus naturals i cada vegada estem més a prop d’aconseguir-ne l’erradicació mundial. Només dos països d’arreu del món registren actualment aquesta malaltia: l’Afganistan i el Pakistan.

Amb això, es demostra tot allò que es pot arribar a aconseguir quan la determinació, les associacions i els recursos s’uneixen sense importar les circumstàncies. Entre tots, ho hem aconseguit!

La OMS declara África Subsahariana libre de Polio

La erradicación de la poliomielitis en África es un gran día, según afirma el director general de la OMS: «Hoy nos reunimos para celebrar uno de los grandes logros de la salud pública de nuestra era, la certificación de la erradicación de poliovirus salvaje en la región africana», dice Tedros Adhanom Ghebreyesus, Director General de la Organización Mundial de la Salud, durante un evento transmitido en vivo.

La polio, tiempo atrás fue un virus común. En algunos niños pequeños puede afectar a los nervios y causar debilidad o parálisis muscular. Aunque no existe ningún tratamiento ni cura, una vacuna puede prevenir la infección. Es por este motivo, que en 1988 Gobiernos Nacionales, junto con cinco socios unieron fuerzas para formar la Iniciativa de Erradicación Mundial de la Polio (GPEI, por los sus siglas en inglés): Rotary International, OMS, UNICEF, los Centros para el Control y la Prevención de Enfermedades de EE.UU. y la Fundación Bill y Melinda Gates.

El último brote de poliomielitis en África se detectó en 2016 en el noreste de Nigeria. Con ello, ya son cinco -de un total de seis- las regiones de la OMS que están libres de poliovirus naturales y cada vez estamos más cerca de lograr su erradicación mundial. Solamente 2 países de todo el mundo registren actualmente esta enfermedad: Afganistán y Pakistán.

Con ello, se demuestra todo Lo que es olla llegar a conseguir Cuando la Determinación, los Asociaciones y en los recursos se unen sin importar los Circunstancias. ¡Entre todos, lo hemos conseguido!