És en el marc del projecte Gi-Rotary, que enguany ha escollit l’entitat garrotxina com a beneficiària d’aquesta ajuda, valorada en 15.000 €.

Amb l’objectiu d’aportar les eines de comunicació, creació d’imatges i altre material informàtic de suport, el Rotary Club Olot-la Garrotxa ha escollit l’escola Joan XXIII d’Olot com a beneficiària del projecte Gi-Rotary 2021.

Es tracta d’una iniciativa de tots els Clubs Rotary de les comarques gironines, que cada any dóna l’oportunitat a un dels membres d’escollir quin serà el projecte amb el qual es col·laborarà. Enguany, el club garrotxí ha escollit el centre d’educació especial de titularitat d’Integra, amb l’objectiu de millorar l’equipament tecnològic que utilitzen els alumnes.

La donació està valorada en 15.062,94 € i ha permès la compra de diferents recursos:

• Programes educatius específics que facilitin la comunicació i permetin oferir activitats adaptades d’aprenentatge.
  • Un perifèric All in one per a alumnes amb problemes de manipulació i/o de visió, i que permet dissenyar diferents activitats d’aprenentatge.
  • Un perifèric comunicador dinàmic amb suport de peu perquè els alumnes que no utilitzen la parla puguin comunicar-se a través de la mirada, pictogrames o text.
  • Vint tauletes digitals i dotze ordinadors portàtils per renovar els de l’aula d’informàtica.

Les noves tecnologies ens permeten minimitzar les limitacions d’autonomia, de comunicació o d’aprenentatge dels alumnes i a ajudar-los en el seu desenvolupament integral en tots els àmbits de la seva vida i de la societat“.

Detalla la subdirectora de l’escola Joan XXIII, Núria Triola. Els nous recursos tecnològics serviran per a tot l’alumnat, que va dels 3 als 21 anys:

“L’adaptació de l’aprenentatge és necessària i com més intens i individualitzat sigui aquest aprenentatge, més resultats es poden obtenir”.

Assenyala Triola.

Segons la subdirectora del centre

“tots els avantatges que ofereixen aquests recursos repercuteixen en la qualitat de vida dels alumnes, ja sigui en la millora dels processos d’inclusió, de participació o d’accés als continguts educatius”.

En aquest sentit, el professorat de l’escola s’ha format aquest curs en una nova manera de treballar basada en el Disseny Universal de l’Aprenentatge (DUA). Aquest model planteja la necessitat de dissenyar des del principi activitats, tasques i continguts flexibles i personalitzats segons la realitat de cada aula, permetent múltiples opcions perquè tothom pugui torbar la seva via d’aprenentatge.

El projecte Gi-Rotary d’enguany ha estat finançat amb les aportacions dels Clubs Rotary de Banyoles, Blanes – Costa Brava sud, Costa Brava, Girona, Ripollès, Roses – Empuriabrava i Olot – la Garrotxa.

El centre d’Educació Especial Joan XXIII d’Olot i comarca és un centre privat concertat, de titularitat d’Integra, que atén alumnes amb necessitats educatives especials en edats compreses entre els 3 i els 21 anys. Ofereixen als infants i joves un itinerari educatiu personalitzat i adaptat que els ajudi a avançar cap a l’autonomia social i laboral. L’escola Joan XXIII atén un ventall d’alumnes molt ampli: des d’infants i joves amb un gran elevat de discapacitat i necessitats de suport, fins a un alumnat més autònom i amb un nivell de suport menys intensiu. Per a més informació es pot consultar la pàgina web Integraolot.