Pau Lanao, guardonat en la 38a edició del Premi de Periodisme Manuel Bonmatí

Rotary Club de Girona, en col·laboració amb l’Ajuntament de Girona, va celebrar el 38è aniversari del Premi Manuel Bonmatí de Periodisme, un esdeveniment on es lliurava un premi al millor article per honrar la bona praxi en el periodisme actual.

En aquest context, el premi d’aquesta edició va ser Pau Lanao amb “Grisa, però no negra” un article que viatja a la Girona del passat i on es reflecteix una ciutat amb totes les seves misèries i realitats.

L’acte, que va ser presentat i dirigit per Martí Peraferrer, es va iniciar amb el discurs de benvinguda de Marc Enric Payrà, President de Rotary Club Girona i amb la posterior glosa a càrrec Carles Ribas, tinent alcalde de Cultura de l’Ajuntament de Girona donant pas als parlaments de Marta Madrenas, Alcaldessa de l’Ajuntament de Girona i Marc Enric Payrà, que van ser qui van lliurar el guardó al premiat, Pau Lanao.

Aquest any el jurat estava format per Joaquim Nadal, Enric Mirambell, Toni Gascon, Dolors Reig, Jordi Dalmau, Xevi Castillón Marc Payrà, Joan Pagès, Jordi Xargayó i Jordi Grau. L’acte conclourà amb un discurs d’acomiadament i posteriorment hi haurà còctels a disposició de tots els convidats.

Manuel Bonmatí

Manuel Bonmatí i Romaguera (1903-1981) va ser un periodista, polític i banquer gironí. Durant la Segona República Espanyola va militar en la Lliga de Catalunya. Va esdevenir regidor i més tard batlle de la ciutat de Girona. Al costat de la seva feina principal, feia d’articulista al Diari de Girona. Durant la dictadura franquista va escriure al diari del moviment «Los sitios» sota el nom de Tacito sobre temes econòmics i amb el pseudònim Gol a les pàgines esportives. També va escriure a «El Correo Catalan», va ser president de l’Associació de Premsa de Girona i l’any 1965 va crear el setmanari «Presència».

El Premi Manuel Bonmatí s’ha convertit en una referència en el territori gironí, tant és així, que alguns dels guardonats al llarg de les edicions anteriors han estat Josep Maria Fonolleras, Maria Mercè Roca, Vicenç Villatoro, Josep M. Ministral, Jordi Dalmau, Jordi Arbonès, Antoni Puigverd, Eva Vàzquez, Vicente Molina Foix, Narcís Comadira, Josep Pujol, Javier Cercas, Jordi Vilamitjana, Xavier Castillón o Manuel Cuyàs.

D’aquesta manera Rotary Club i l’Ajuntament de Girona s’ajunten, una vegada més, per commemorar el llegat de dos grans periodistes a través d’aquests guardons, una veritable festa del periodisme gironí.